Mindfulness, wandelen, meditatie

Ervaringen deelnemers

“Ik vond de rustige manier van lesgeven van Margriet erg prettig.
Margriet is een erg prettige persoonlijkheid”.

“Ik vond het een fijne training en waardeer de rust, het geduld en de wijsheid van Margriet. Ik leef nu meer in het hier en nu en ben rustiger geworden. De individuele training vond ik erg prettig omdat de training dan helemaal op de persoon kan worden afgestemd”.

“Prettig en heel positief aan de training vond ik de kleine groep, de rust en de trainer. De kleine groep heb ik als toegevoegde waarde ervaren”.

“Heel prettig was de rust van Margriet, de ruimte en de rust in de groep”.

“Ik ben rustiger geworden, eet langzamer en zorg beter voor mezelf. Een belangrijk inzicht dat ik kreeg was dat ik veel minder stress bleek te hebben dan ik altijd heb ervaren.”

“Prettig was de persoonlijke begeleiding en het hebben van een luisterend oor voor elkaar”.

“Er zit meer ritme in mijn dagelijkse leven en er is een soort rust over mij heen gekomen”.

“Door de meditatie heb ik een gevoel van vrijheid ervaren. Ik heb ‘weinig’ nodig om gelukkig te zijn. 

“Ik heb inzicht gekregen dat je pijn en ongemak kunt laten zijn voor wat het is, zonder er tegen te vechten. Ik heb ontdekt dat ik er daardoor psychisch minder last van heb”.

“Mindfulness betekent voor mij de tools in handen hebben om rust te creëeren in mijn gedachten en dagelijkse bezigheden. Het leert je je eigen valkuilen sneller te herkennen en te accepteren dat je in je valkuilen stapt. Begeleiding van Margriet hierbij heeft ervoor gezorgd dat ik meer verdieping kon vinden in de mindfulness en een hele fijne gesprekspartner” (individuele training).

“Mindfulness is niet zweverig maar juist heel ‘down to earth’, een stukje bewustwording dat ik iedereen kan aanraden”.

“Door bewust te worden van hoe ik reageer op situaties heb ik stappen voorwaarts kunnen zetten en meer grip kunnen krijgen op mijn leven”.

“Bewust in het hier en nu blijven maakt dat ik minder dan voorheen blijf hangen in negatieve gedachten, piekeren etc. Hierdoor houd ik meer energie over aan het einde van de dag”.

Het helpt mij om rustmomenten (ademruimte) in te bouwen zodat ik minder last heb van een opgejaagd gevoel / stress.

“Op een prettige en laagdrempelige manier krijg tehandvatten aangereikt om meer balans in je leven te krijgen en om om te gaan met stressvolle momenten”.

“Heeft mijn innerlijke rust op een hoger peil gebracht en het heeft me meer werkplezier opgeleverd”.

“Het was lastig om thuis tijd te reserveren om de oefeningen te doen”

“De training heeft mij meer bewustwording gebracht en bewust leven bij de dag”.

“Minder op de automatische piloot leven. Minder snel oordelen, ieder mens in zijn waarde laten”.

“Ik probeer nu rustiger te leven, minder snel ‘ja’ te zeggen”.

“Het was prettig stil te staan in het hier en nu en zonder oordeel te kijken naar dat wat er is”.

“Het geleerde in de training kan ik heel vaak bewust toepassen in het dagelijkse leven”.

“Het belangrijkste leermoment was de toestemming voor mezelf om er te mogen zijn”.

“Door de training kan ik de behoefte aan aandacht en rust voor mezelf herkennen”.

“De training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kom er beter uit wat betreft mogelijkheden, inzichten en bewustwording”.

“Leerzaam was het loslaten van gedachten, niet oordelen over die gedachten en het herkennen van de behoefte aan aandacht en rust voor jezelf”.

“Door de herhaling en door kleine stappen te nemen met doeltreffende opdrachten, heb ik geleerd wat mindful leven betekent”.

“Leerzaam was het beter voor mezelf zorgen, tijd voor mezelf mogen nemen en gedachten zijn geen feiten”.

“De training was de juiste opstap om rust te krijgen in gedachten, gevoelens en om te leven in vol bewustzijn”.

Werkboek: “Inhoudelijk veelzeggend, heel informatief en blijvend nuttig”. “Mooie teksten, goed leesbaar en fijne opdrachten”.